15 februari 2013

Ny säng? Ja tack!

Hej på er!

Idag har det inte varit mycket aktivitet här inne direkt. Av förklarliga orsaker, jag har inte haft tid.
Dagen började väldigt lugn och behaglig. Vi tog oss en långpromenad och gick på stora vägen. I över 1,5 timma var vi ute och knatade. Skönt!
Sen blev det dags för lunch och efter det slängde vi oss på sängen och tittade på en jaktfilm. Mysigt värre! Fast Selma hade lite problem med att hålla tyst när hundarna skällde. Så hon fick inte mycket vila direkt. Istället däckade hon i Emils famn lite senare. Där låg hon tills det vankades kaffe hos svärisarna. Då däckade hon där istället.

Dessa två vackra ting fick jag av Emil. Koppen är hjärtformad och har en hjärtformad sked i örat. Så gulligt! Ljuslyktan fick jag ju förra veckan, men ljuset är inte färdigbrunnet än. Tänder det inte då jag är själv för då hinner det knappt börja brinna innan jag släcker det igen.

Tadaa! Emil fick hjärtformade kakor av mig. Jag bakar ALDRIG! Okej, någon gång ibland, men oerhört sällan. Så fatta vilken kärlek jag lagt ner på dessa små ting.
Han fick också ett stort fång tulpaner. Tänkte köpa rosor, men de som fanns på ica såg så ledsna ut.


Nu befinner sig Emil i verkstan. Han fick hem elsystemet till Vallen, så nu kan han jobba vidare med den. Själv har jag letat lite info om vgw-sele och på IKEA.
Imorgon ska vi nämligen åka till Norrköping. Det är marknad i Mässhallen så Emil och några vänner ska kolla bildelar och lite annat smått och gott. Jag ska åka till Djurmagazinets nya butik. Det var i och för sig ett tag sen de öppnade, men jag har inte hunnit titta in än. Sen får vi se om jag hinner in i Mässhallen innan grabbarna är klara.

Nästa fredag bär det iväg till IKEA. Vi behöver en ny säng! Emil tog hit sin säng då den är större än vad min var. Men nu är hans säng så nerlegad att det inte är bekvämt att sova i den längre. Så vi ska skaffa oss en dubbelsäng med lådor under. Smart förvaring gillas skarpt! Dessutom ska vi se om vi kan hitta några hyllor att ha på kontoret. Även där behöver vi få till en bra förvaring. Så jag kollade IKEAs hemsida för att se om de körde hem varorna. Jo visst gör de det, men man får ju betala för det. Dock är det värt det. För vi kommer aldrig få plats med grejerna i varken chevan eller jeepen. Alternativet är att hyra ett släp, men då finns risken att det blir för tungt att köra på B-kort. Varken Emil eller jag får alltså köra bil och släp då. Ingen bra idé alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar