18 februari 2013

Selma är duktig!

Ja jösses så bra hon har skött sig idag! Att åka bil har aldrig varit ett problem. Vilket är väldigt skönt! Inget gnäll, ingen åksjuka och ofta lägger hon sig ner i buren när vi åker långt.

Vi for iväg mot Norrköping straxt före tio. Först tog vi en välbehövd promenad. Första stoppet skedde vid Arken Zoo på Ingelstad. Jag tog med Selma till ett litet grönområde för att hon skulle få kissa. Tror ni hon gjorde det? Nej. Inne i butiken skötte hon sig fint. Hon fick hälsa på en mamma med två barn. Den mista av dem ville så gärna klappa och det fick hen. Selma var jätteduktig och gjorde inga försök till att hoppa. Något som hon annars gärna gör. Duktiga, älskade, underbara hund!
Vi fick byta till en mindre sele och Selma fick godis av expediten som hjälpte oss. Tänk om det var så i leksaksaffärer med! Att ungarna fick godis vid kassan. Nej det skulle inte fungera så bra tror jag.

Vi åkte vidare till Hageby för att hälsa på mamma och Jyrki. Inte heller där hade Selma tid att kissa. Så vi gick upp istället. Men som vanligt visade Selma att hon behövde gå ut. Min käre mor tog ut henne medan jag fick vila och prata med Jyrki.
Om Selma kissade? Nej...

Hela resan hem gick fint. Inget gnäll. Hon la sig ner istället. När vi väl kom hem och jag tog ut Selma satte hon sig direkt. Tokfia!

Nu ser det ut så här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar