6 februari 2013

Selma bus!

Som ni säkert redan har förstått är Selma en riktig liten busunge. Igår hämnades hon på mig när jag lämnade henne genom att sno mina saker. Ja, alltså, när jag lämnade henne för att exempelvis släppa ut eller ta in katterna, göra lite te eller gå på toa. Då passade hon på att sno en socka, snusdosan eller en tröja. Busfrö är vad hon är!

Oroligheterna har i alla fall lugnat sig betydligt! Det verkar som att hon förstått att det bara är jag hemma och att hon får leva med det helt enkelt. Hon verkar aningen tryggare i sig själv igen. Så skönt! Jag vill inte att hon ska vara orolig. Varken för sin egen del eller för min skull.

Vi tog oss en promenad uppåt skogen. Jag gick på för att själv få lite motion. Så Selmas träning bestod idag mest av att följa med. Inte stanna och nosa (förutom i början) utan följa mig. Det gick riktigt bra. När vi vände tillbaka satte jag på henne spårlinan istället för kopplet. Så hon fick mer rum att röra sig på. Vi svängde ner i skogen och kom ut på gärdet. Där blev det en del bollkastning och bus. Ungefär 40 minuter var vi ute vilket kändes helt okej. Det var aningen kallare idag så jag fick klä på mig lite mer. Jag tycker det är svårt att klä sig när vädret växlar så mycket. Fast det är klart, nu har jag lärt mig hur mycket kläder jag behöver ha beroende på temperaturen.

Sniffande snöhund

Selma har lagt sig till rätta i soffan efter att ha ätit frukost, legat bakom min rygg i soffan och sparkat, slitit upp sin matta från golvet och lagt den i soffan. Jag ser helst att hon låter bli mattan. Den ska ligga nedanför soffan nämligen. Men vill hon bädda med den så får hon väl göra det. Så länge hon inte biter och nafsar på den för mycket kan jag ha överseende med bäddandet.

Nej vet ni va? Nu har jag haft en jamande katt ute i lilla hallen en bra stund. Med andra ord är det Olja som vill gå ut. Därför tänker jag släppa ut henne igen. Det är ett jäkla spring på katterna kan jag lova! Så fort de kommit in och ätit lite vill de ut igen. Den där kattluckan vore inte så dum att ha alltså!


Jamande utekatt

Saknad älskling! <3
Som tur är kommer han hem imorgon kväll igen. Det ser jag fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar