10 februari 2013

Söndagslunk

Denna söndag känns lite lagom slö så där. Ungefär som att jag är nöjd med att göra ingenting. Tyvärr kan jag inte göra ingenting. Nej, dag måste burarna städas. Bäst att passa på när Emil är hemma och kan ta hand om Selma.

Vi tog oss en timmes promenad i skogen. Riktigt skönt måste jag säga! Lite sol skulle inte ha skadat, men på den fronten ser det rätt dåligt ut. Älskade sol, var är du?
Jag blev så där skönt trött av promenaden. Som man kan bli när man faktiskt har gjort något vettigt. Den tröttheten är skön! Hellre trött för att jag gjort något än trött för att jag inte gjort något. Konstigt det där hur kroppen fungerar.

Det blir söndagslunch hos svärisarna idag. Ryktet säger att det blir ugnsstekt fläskfilé. Avundsjuk någon?

Solen, var är du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar