11 februari 2013

Soool!

Nej men tjenare solen! Vad roligt att du kunde titta förbi! Som jag saknat dig de här dagarna!

Så här glad blev jag när solen visade sig!

Efter frukost, mys och lite morgonbestyr begav jag mig iväg med Selma. Hon skötte sig riktigt bra vad gäller kopplet. Hon har slutat dra och slita så förbannat nu. Hon gör det fortfarande, men inte alls lika mycket. Det går åt rätt håll med andra ord. Det bästa med träningen är när jag ser resultat. Det är en så skön känsla att få bevis på att jag varit tillräckligt envis och konsekvent. 


Sol! Vi tog oss en sväng på gärdet idag med.

Uppe i skogen brummade både skördaren och skotaren för fullt. Ingen av de var ute på vägen i alla fall, så vi kunde lugnt knata förbi. När vi sedan vände för att gå tillbaka fick jag syn på skotaren. Den var på väg ut ur skogen för att lasta av. Selma och jag fick snällt stå och vänta. Lite otålig var hon, men idag var det inga hundar med i alla fall. Så aningen lugnare var hon.


Det där med att posa är inte Selmas starka sida. Men vacker är hon ändå. Mitt lilla yrväder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar