3 februari 2013

Utedag

Det blev en riktig utedag idag. Emil och jag tog med Selma ut på gärdet i förmiddags. Hon fick springa av sig, busa och spåra godis. Riktigt mysigt och härligt!

Älskling och pälskling <3
Busvovve!

Moa och Hampus kom hit på besök. Så vi har suttit och pratat, fikat och myst. Sen klädde vi på oss, tog med en hjortklöv och Selmas "arbetskläder". Med andra ord hennes sele och spårlina som ska användas vid arbete. 
Emil drog klöven i backen för att lägga spår. Något blod hade vi tyvärr inte. Selma blev helt till sig och visade verkligen att hon ville sätta efter den där klöven. När jag tagit på henne utrustningen och släppte henne for hon fram som en kanon! Eftersom det gick så bra bestämde vi oss för att göra det lite svårare. 
Emil, Moa och Hampus fick stanna kvar på gärdet med Selma medan jag gav mig iväg uppåt skogen med klöven. Jag la ett spår från vägen, genom skogen ner mot gärdet igen. Fast längre bort. Sen gick jag och mötte de andra på vägen och tillsammans gick vi till startpunkten. På med utrustningen igen och sen fick jag släppa Selma. Jäklar så bra det gick! Lite svårare var det, men hon följde spåret relativt bra och hon hittade klöven. Det var verkligen skitroligt!
Selma kommer nog bli en galant eftersökshund!

Resten av kvällen tänker jag bara mysa i soffan med min lilla familj. Selma är slutkörd och jag likaså. Imorgon åker Emil iväg på jobb igen, så jag tänker njuta så mycket jag bara kan av hans närvaro. Funderar starkt på att tejpa fast honom i sängen så han inte kan åka! Men det är klart, det blir en inte rik på direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar