11 februari 2013

Välkommen måndag

Jag har haft en sån skön start på dagen! Vaknade vid åtta, släppte ut Selma och katterna, tände i kaminen, gjorde i ordning te och satte mig vid datorn. Det hela kändes väldigt mysigt på något vänster. Ovanligt mysigt till och med.

Emil åkte tidigt i morse. Det är aldrig roligt när han åker iväg. Redan på måndagen börjar jag räkna ner till torsdag kväll. Visst, på ett sätt är det bra att han jobbar borta i veckorna. Vi får sakna varandra och jag får vara ensam. Har alltid haft ett stort behov av att vara ensam. Fast i det här läget kan jag ibland känna mig för ensam. Tiden är ingen jag väljer själv utan får helt enkelt infinna mig i hur läget ser ut.

Kärlek! <3
Så vad gör jag i veckorna då? Ja har ni läst min blogg ett tag vet ni säkert redan. Men vi kör igen bara för sakens skull.
Jag spenderar större delen av dagen till att aktivera Selma på olika sätt. Med promenader, bus i snön, godissök, vi övar tricks och lite annat nödvändigt. Jag sitter vid datorn ett par gånger, söker jobb och pluggar. Ibland läser jag eller ligger i soffan och slö glor på tv.
Förra veckan gjorde jag upp ett schema i huvudet. För att jag skulle få någon typ av rutin i vardagen. Det fungerade bra, så det tänker jag fortsätta med.



Efter att ha haft en underbar helg med min älskade får vi nu återgå till vardagen på varsitt håll. Jag önskar så att han jobbade i närheten och kunde komma hem varje dag. Men nu ser inte verkligheten ut så.

Snyggingen på sin 30-års fest

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar