25 februari 2013

Ytterligare framsteg

Jag och Selma pep iväg på en promenad medan Emil fortfarande låg och sov. Det var faktiskt rätt skönt ute, men jag saknar solen! Behöver fylla på med D-vitaminer!

När vi kom hem igen vaknade Emil till och klev upp. Aningen bättre i ryggen. Alltid någe! Medan han fixade frukost tog jag ut Leffe. Vi satte oss i soffan och Selma var inte sen med att göra oss sällskap. I drygt en halvtimma satt vi i soffan alla tre. Det gick så otroligt bra! Selma skötte sig fint och jag behövde bara spruta vatten på henne ett par gånger då hon blev alldeles för exalterad. Leffe var coollugn och lät Selma tvätta honom. Yey!

Jag har ju funderat på att omplacera Leffe just på grund av att Selma tar så mycket tid. Men tack vare att Moa tog ut Leffe igår insåg jag att problemet låg hos mig. Istället för att låta dem hälsa igen tänkte jag att det aldrig kommer gå. Tack för det Moa!
Nu ska jag försöka ta ut Leffe en stund varje dag för att lära Selma att hon inte får vara för hård mot honom. Så kanske jag kan ge Leffe ett bra kaninliv trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar