31 mars 2013

Ännu en sak på listan

Jag kom på en sak till som jag kan skriva ner på listan "saker jag inte är så intresserad av". Nämligen att baka. Okej, det är rätt kul att baka. När det går bra vill säga. Jag gjorde nyss muffins och räknade med att en dubbel sats skulle räcka. För att sen inse att formarna jag köpt var större än vanliga muffinsformar. Så jag slängde ihop en dubbel sats till medan första plåten gräddades. Till min fasa upptäckte jag att jag antagligen hade glömt bakpulvret i första satsen. Men herre gud! Bakpulver måste man väl ändå ha i för att degen liksom ska jäsa lite!? Eller?
Ja ja. Jag hade det i alla fall i sats nummer två. Nu står båda plåtarna på svalning. Ska prova sen och se hur de blev. Håll tummar och tår för att båda blev lyckade så jag slipper börja om från början igen. Då måste jag dessutom åka och handla, IGEN. Det kanske jag måste göra ändå förresten. Har inte så många ägg kvar...

Jag ska inte satsa på att bli bagare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar