14 mars 2013

Böcker

I tisdags fick jag hem mina nya böcker, men jag öppnade inte paketet förrän idag. Här ser ni dem i alla fall. Även om det är en rätt kass mobilbild.


Det blev tre olika hundböcker, varav en handlar om jakthundar. Kan vara bra att ha tänkte jag. Med tanke på att jag ändå har en jaktblandis och att det antagligen kommer bli fler jakthundar framöver. Tänkte att jag skulle läsa in mig lite på de olika raserna som finns och på de raserna Selma har i sig. För att bättre kunna förstå henne. Bättre sent än aldrig!

Böcker är bland det bästa jag vet! Som liten och ung kunde jag läsa bok efter bok. Nu på senare tid har det varit lite dåligt på den fronten. Men om jag väl fastnar för en bok släpper jag den inte förrän jag läst det sista ordet. 
Jag prenumererade på tidningen KP (Kamratposten) under några år. När den damp ner i brevlådan sträckläste jag den så fort jag kom hem från skolan. Under tiden hände det att någon började prata med mig. Men jag hörde inte dem. De var tvungna att verkligen försöka få kontakt med mig innan de kunde börja prata. Annars fick de ta allt en gång till. Likadan är jag idag. Det händer att jag fastnar i en blogg, en artikel, en bok eller något annat intressant. Så börjar Emil prata med mig utan att han får någon respons. När han då säger mitt namn frågar jag förvånat om han sa något. Första gången det hände fick jag förklara varför jag inte hade lyssnat. Så att han inte skulle bli irriterad om det hände fler gånger. Inte jätteroligt att prata med någon som inte lyssnar liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar