15 mars 2013

Burr!

Ja usch och fy så kallt det är idag! -19 när jag gick upp vid halv åtta. Det var bara att klä på sig, släppa ut hunden och hämta in ved. Katterna ville gå ut. Jag förklarade för dem att det är kallt ute och att de får vänta ett tag. Men de ville inte alls lyssna. Då öppnade jag dörren åt dem. Olja gick faktiskt ut, men Diesel vände igen. När jag sen kom ut i köket för att göra frukost satt Olja utanför fönstret. Jag gick och ropade in henne igen och hon kom som ett skott. Nu står hon och ropar efter mig igen. Undrar om hon har minne som en guldfisk?

Försöker få upp lite värme med hjälp av en STOR kopp te.
Annars ser jag mest ut så här...
Idag ska vi ta oss in till Viken en sväng. Jag måste till banken och sen ska vi åka och kolla på en container Emil vill köpa. Är inte ett dugg sugen på att lämna huset den här dagen, men jag har inte mycket till val. Måste man så måste man. Har inte satt i värmen till bilen så det måste jag göra så fort Emil kommer upp. Har ingen lust att lämna Selma själv, då hon åter igen har börjat sno saker så fort jag går ifrån henne. Har ingen lust att böka med det just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar