20 mars 2013

Det gäller att planera

Ibland kan det finnas en hel drös med saker som man vill göra. Då måste man ofta planera för att få ihop det.

Den här veckan hade jag så gärna velat göra en massa saker. Bäst att passa på då Emil är hemma. Men vädret har inte varit något vidare de senaste två dagarna. Där rök alla utomhusaktiviteter. Istället har jag mest suttit inne med Selma och jobbat vid datorn. Nu har vi dock börjat smida lite planer.

Imorgon ska Emil och Göran åka till stan. I det här fallet Norrköping alltså. Jag tänkte att jag kanske skulle hänga med för att få lite ärenden uträttade. Men då måste vi ha Selma med oss. Vilket i sin tur skulle resultera i att en eller flera av oss skulle behöva stanna kvar i bilen med henne. För nej, jag lämnar inte Selma ensam i bilen någon längre stund i stan. Jag lämnar henne inte gärna i bilen över huvud taget faktiskt. Så grabbarna får åka själva. Skönt för Emil att umgås med sin far för sig själv också.

På lördag ska vi åka hem till syrran och Hampus. Jag ska fota dem. De behöver ha lite "seriösa" bilder på sig nämligen. Jag tittade igenom mina bilder, men allt jag hittade var oseriösa busbilder eller bilder där de grimaserade. Moa hade samma problem. Antingen var de oseriösa eller så pussades dem. Så jag och Emil drar hem till dem så att jag kan ta lite mer seriösa bilder på dem. Selma får stanna hemma med Göran. Ska se om farmor är hemma och vill bjuda på lite mat också. Det var ett bra tag sen jag träffade henne nu. Sen ska jag och Emil stanna till på Maxi, för att jag ska kunna titta på skor och byxor. Behöver fylla på med byxor nämligen. Har två par snygga jeans, två par halvdana. Men inga som är så där riktigt bekväma. Jeans måste vara det tråkigaste plagget att köpa! Jag tycker det i alla fall. Men det är snygga brallor. Så det kan vara värt att lägga ner lite tid på.

Systrarna Eriksson <3

Vi var nere och åt mat hos Biggan och Göran. Det blev Selmas första promenad för idag. Kursen igår tog nog musten ur henne, för hon har inte visat några tecken alls på att vilja gå ut. Mer än två kissturer utanför dörren då. Hon har bara legat och sovit och kommit till oss för att gosa. Sötnosen! Så när vi hade ätit klart gick jag och Selma bort till skroten. Så att hon skulle få röra lite på sig. Nu ligger hon här bredvid mig i soffan och sover igen. Lilla skruttfian.

Zzznark!

Emil skulle vara i verkstan resten av dagen. Eller nej, han skulle visst komma upp med traktorn också. Han ska försöka få bort högarna med is och snö som ligger på altanen han har börjat riva.
Jag bad honom att komma hem lite tidigare så att han kunde ta Selma en stund. Jag tänkte ge Leffe lite kärlek, renstädad bur och så behöver jag klippa klorna på honom också. De växer som ogräs! Så Emil skulle komma upp framåt tre och hålla lite koll på vovven. Inte så lätt att klippa klorna på Leffe om Selma ska vara med och "hjälpa till".

Kanske att Leffe får en bit morot efter allt ståhej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar