30 mars 2013

Elmiaresan

Ja fy fan vilken dag! Vad tacksam jag skulle bli i fall någon kunde uppfinna en medicin som gör att kroppen fungerar precis som den borde.

Så här såg det ut igår morse. Selma vaknade tjugo över sju och ville gå ut. När hon var färdig hoppade hon upp i soffan och gosade ner sig hos Moa och Hampus. Hon tyckte det var jätteroligt att de var hos oss!


Vi lyckades brumma iväg i Moas V50 straxt efter nio. Den bilen var inget skönt att åka i på de här tjälskadade vägarna. Men väl ute på de större vägarna gick den bra. Jag var trött, stressad och illamående. Rätt som det var började hela kroppen skaka. Varför vet jag inte. Moa stannade bilen så jag fick lugna ner mig. Efter en stund släppte det och vi kunde fortsätta. Det blev några pauser längs med vägen ner. Man måste ju faktiskt gå på toa liksom!

Väl nere var det ingen kö. Har aldrig varit med om det tidigare. Det gick snabbt och smidigt att parkera bilen och ta sig in på mässområdet. Ärligt talat kunde jag inte njuta av det som jag gjort tidigare. Jag blev fysiskt påverkad av alla människor. Det blir lätt trångt när alla ska titta på samma saker. Jag tyckte inte det var jobbigt psykiskt direkt, men fysiskt var det skitjobbigt!
Tyvärr tog vi de tråkiga hallarna först. Det vill säga hallarna som innehåller stylade bilar, ljudtester och annat tjofräs. På grund av det missade jag alla roddar, jänkare och annat kul. Jag orkade nämligen inte trängas mer. Moa, Hampus och Emil fortsatte medan jag väntade på dem i en av hallarna. Men jag fick snart gå ut där ifrån då jag började känna mig svimfärdig. Jag frös och det stack i händerna på mig. Jag har aldrig haft en sådan reaktion förut, så det var rätt läskigt faktiskt.
När de väl kom tillbaka ut hade Moa köpt en klänning och Hampus en cowboyhatt. Jag hade så gärna velat titta på det jag också, men kroppen bara skrek åt mig att ta mig där ifrån.

Jag önskar så att jag hade klarat av det bättre än jag gjorde! För det är faktiskt ruskigt kul att vara på Elmia. Jag lyckades i alla fall få med mig en t-shirt och en hoodtröja hem. Alltid någe.

På McDonalds har de roliga tvålhållare!


Väl hemma igen kunde jag slappna av på riktigt. Moa och Hampus plockade ihop sina saker och begav sig hemåt. Emil och jag tog lite kvällsmat och damp ner i soffan. Jag höll på att somna straxt efter nio och Emil var så trött att han bara satt och gäspade. Så vi gick och la oss istället. 
Idag är jag stel i hela kroppen efter allt bilåkande igår. Volvon var inte skön att åka så långt i. Min kropp tyckte inte det i alla fall. 

Selma ligger bredvid mig i soffan och snarkar. Emil sover fortfarande. Idag behöver jag börja förbereda inför kommande arbetsvecka. Det är mycket kläder som ska gås igenom och tas med. Jag behöver laga lite mer mat så jag har hela veckan. En sväng till affären kanske inte vore så dumt heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar