26 mars 2013

En sån dag

Det har faktiskt gått lättare att ta sig igenom den här dagen än jag trodde. Nog för att jag har varit lite känsligare än vanligt, men det har inte varit så jobbigt.

Jag och Selma fick lunch hos Göran och Biggan idag igen. Efter att maten hade sjunkit ner lite traskade vi ut i trädgården. Jag började beskära träd nr tre. Det ser hemskt ut! Vattenskotten är höga som hus och sitter tätt så in i norden! Svärfar ville lämna en ny topp helt orörd. Han vill se hur högt den kan växa. Så då gör vi så. Vid det här laget kanske ni förstått att det inte är mycket till fruktträd längre. Bara äpplena från ett träd går att äta. Det var jag snällast emot.
I vilket fall som helst var inte Selma på humör idag. Hon gnällde och gnällde. Fast jag var alldeles i närheten och fast hon fick nya grenar att gnaga på. Nej, det var inte kul idag helt enkelt. Efter 1,5 timma avslutade vi för dagen. Det blev plötsligt väldigt kallt och Selma var så gnällig. Jag tyckte det var lika bra att gå hem med henne då.

Selma slocknade i soffan så fort vi kom in. Själv la jag mig till rätta och låg och glodde på tv. Har sådan spänningshuvudvärk och har haft det i flera dagar. Det är inget vidare ska jag säga er. Har provat alvedon, men det har inte fungerat. Nu ikväll tog jag naproxen istället, men det verkar inte heller hjälpa. Fick naproxen utskrivet för länge sen då jag hade spänningshuvudvärk. Som tur är har jag fortfarande kvar tabletter.  Jag ska ta dem några dagar för att se om musklerna kan slappna av. Annars beror antagligen huvudvärken på en visdomstand som börjat bråka.
Till råga på allt känns det som att jag håller på att bli förkyld. Inte okej! Har verkligen ingen lust att bli sjuk nu. På fredag ska vi ner till Elmia och på tisdag börjar jag jobba. Håller tummarna så hårt jag bara kan för att jag inte ska bli sjuk.

Nu vet jag inte alls hur sammanhängande det här inlägget blev. Men jag kan inte direkt påstå att huvudet hänger med i kväll. Så nu vill jag önska er alla en skön kväll och en god natt! Adjöken fröken!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar