14 mars 2013

En sån där dag

Ja, det verkar som att det här är en sån där dag då jag inte har lust med något alls. Jag har liksom en konstig och tråkig känsla i hela kroppen. Jag skulle vilja göra så mycket! Typ sticka, laga min jacka och mina vantar, ta en lång promenad i skogen, åka till stan och shoppa järnet, ligga på soffan och slöa, mysa med katterna, gosa med Leffe och bygga om köket. Ja, det finns en massa saker jag skulle vilja göra. Men jag har ingen lust. Jag har inte ens lust att ligga på soffan och slöglo på tv hela dagen. För det blir rätt tråkigt i längden. Det är en sån där dag jag helst skulle vilja hoppa över. Somna om och vakna imorgon igen. Men så kan man ju tyvärr inte göra.

Selma och jag tog en promenad i alla fall. Det blev tidigare än vanligt. Bort till bilskroten gick det relativt bra. Fick bara locka med henne ett par gånger. Men efter skroten vägrade hon att gå helt och hållet. Normalt sett brukar Selma vara den som drar på mig, men idag var rollerna omvända. Måste se skitkul ut med lilla mig som går och släpar Selma efter sig. Nu är ju inte Selma så stor i och för sig. Men tro mig, när hon har bestämt sig för att inte gå, då får jag ta i för att orka dra henne framåt. Att locka med något roligt? Jo då, det har jag försökt, hon nappar inte på det.
Istället vände vi hemåt igen och oj så bra det gick att gå då! Selma var framför mig hela vägen hem och tyckte att det var skitroligt att hoppa i snövallarna och nosa på hästskit. Tokhund! Jag bestämde mig för att borsta av jeepen och ta med svärföräldrarnas kvast ner till dem igen. De hade med sig den igår när de skulle hämta skodan. Som för övrigt inte gick igenom besiktningen (igen!). Hos svärisarna såg jag inte till en levande själ, så jag fick snällt stå och vänta vid ytterdörren i väntan på att någon skulle komma. Svärfar anlände och blev nog lite förvånad över att jag stod där så tidigt. Han var i alla fall inte sugen på att beskära träd idag, vilket annars var planen. Det är inte mig emot, jag är inte heller så sugen på det idag.

Nu ska jag bara försöka få den här dagen att gå. Åtminstone fram till kvällen då Emil kommer hem igen. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Torsdag är den bästa dagen på hela veckan! Han skulle dessutom bli hemma nästa vecka. Yey! De hade inget att göra på bygget, onödigt att åka dit då. Det ska bli skönt att ha honom hemma. Allt känns så mycket lättare på något vis. Dessutom slog han omkull i måndags när han skulle åka iväg. Så han kan nog behöva vara hemma och vila sin stackars kropp. Han hade visst ont både här och där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar