14 mars 2013

En sån kyla!

Ja fy fasiken så kallt det är ute! Det kändes kallare än vanligt när jag släppte ut Selma första gången. När jag kollade termometern visade den 17,6 minusgrader. Burr! Luftvärmepumpen går för fullt och jag försöker få upp värmen i kaminen. Det är inte jättekallt inne faktiskt. runt 18-19 grader. Så vi behöver inte frysa direkt.

Det är så kallt ute att inte ens katterna vill gå ut! Olja brukar dra iväg så fort jag öppnar dörren, Diesel är lite försiktigare. Idag stod de båda två i dörröppningen och tittade ut. De la öronen bakåt och backade sakta tillbaka in i värmen. Det ni!

Jag gick och la mig tidigt igår. Straxt före 9 kröp jag ner med Selma i sängen. Jag har blivit så trött. Fast det är skönt att få tillbaka lite rutiner. Passar bra med tanke på att det inte är så långt kvar tills jag börjar jobba. I vilket fall som helst trodde jag nästan att Selma skulle väcka mig tidigt. Men hon höll sig till 6 i morse. Hurra!


Diesel hade nog hellre legat så här hela dagen! Det har hänt ett par gånger att hon kommer springandes ut i vardagsrummet med sikte på mig. Men så fort hon for syn på Selma stannar hon och sen går hon tillbaka en bit. Det tycker jag är ruskigt tråkigt! Men samtidigt är jag glad för de framsteg som både katterna och Selma gör. Jag hoppas verkligen att det kan komma att se ut som på bilden ovan. Varje kväll, med både Diesel, Olja och Selma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar