1 mars 2013

En underbart skön natt

Ja jäklar anåda i min lilla låda! Så gott sov jag i natt! Det tog ett tag att somna. Försökte hitta ett bra läge. Men efter ett tag tog tröttheten över. Selma sov bredvid mig hela natten (tror jag). Hon hade lite problem med att ta sig upp i sängen, eftersom den är mycket högre än den gamla, men hon fixade det ändå.

Så hur känns det nu i kroppen då?
Jo, seg och stel är jag. Men jag känner mig pigg och utvilad psykiskt. Ge mig några dagar till så ska ni se att även kroppen vant sig vid den nya madrassen.


Så här såg det ut igår... Emil gick ut ur rummet. När han kom tillbaka dök jag upp bakom sänggaveln. Inte lätt att få dit en list med bara 40 cm till godo. Nog för att jag är smal alltså, men lite bökigt var det allt.

Idag har jag tänkt försöka njuta av vädret så mycket jag bara kan! Ett par promenader med Selma blir det givetvis. Men jag funderar också på om jag skulle sätta mig på berget och fortsätta läsa min bok. Eller kanske skriva. Två flugor i en smäll liksom. Än så länge ser vädret lovande ut, även om det blåser lite. Men vi får se hur det blir.

Emil ska hjälpa en vän i hans verkstad idag. Så skulle Emil själv få lite hjälp med Vallen. Så jag räknar med att jag blir ensam i stort sett hela eftermiddagen och kvällen. Det är skönt att kunna göra saker på varsitt håll. Både jag och Emil tycker om att vara ensamma. Det i sin tur gör att vi har stor förståelse för varandra. Verkstan är Emils grej. Jag smiter in lite då och då för att se hur det går för honom, men mer än så är det inte. Så småning om kanske jag frågar om jag får vara med och hjälpa till. Men vet ni vad? Mitt tålamod är inte speciellt stort och jag tröttnar snart om det inte går som jag vill. Att meka har liksom aldrig varit ett intresse direkt. Jag gillar att tvätta och snygga till bilar, att köra dem och att kunna det viktigaste. Så som att tanka och fylla på andra vätskor, att byta däck och dra åt en bult eller två. Men nej, själva mekandet lockar inte mig.

Upphottad brutta och hotrod

Jag har inte kört rodden själv, men jag har fått åka i den en gång. Han besiktades i augusti, men det blev 25 anmärkningar på den. Mest småsaker. Emil tappade dock sugen lite, så nu står den i verkstan och väntar på sin tur igen.
Men sånt här gör jag gärna i verkstan! Sitter och ser snygg ut i fina bilar. Det har jag inget emot!

Mums! Emil drog igång rodden i somras. Det var när han firade sin födelsedag och släkten ville höra hur den lät.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar