8 mars 2013

Förbannade fötter!

Ja ni förstår, jag har ett problem angående mina fötter. Jag är nämligen plattfot. Något jag fick veta under sommaren 2010. Jag hade tidigare haft problem med mina knän. Ibland kunde jag ha så ont att jag haltade. Jag besökte läkare på vårdcentralen för att få mina knän undersökta. Men nej, min läkare kunde inte hitta något fel. Han sa att det var "ungdomsknä", något som uppstår då ungdomar växer och alla kroppsdelar inte riktigt hinner med. Det skulle växa bort. Jo men tjena! 

2010 började jag jobba på Norra kyrkogården i Norrköping. Efter bara några dagar hade jag så ont i mina knän att det var en pärs bara att kliva upp på morgonen. Jag skaffade då ett stöd för knäna. Sådana där "strumpor" man trär över för att ge lite mer stabilitet. Det lindrade smärtan, men problemet fanns fortfarande kvar.
Jag besökte en sportaffär i Norrköping för att skaffa mig bättre stöd. Jag fick hjälp av en oerhört kunnig kille. De stöden jag ville ha fanns inte i min storlek. Han frågade vad för typ av problem jag hade och jag beskrev min situation. Han bad mig då att ta av mig skorna och ställa mig på golvet. Precis som vanligt. Han tittade på mina fötter i ett par sekunder innan han konstaterade att det inte var något fel på mina knän. Det var ju fötterna! Jag var plattfot. Jag fick hjälp att prova ut ett par sulor som skulle höja min hålfot. Sen den dagen har jag inte haft några större smärtor.

Men så idag började jag känna att jag var lite öm i fötterna. Sen spred det sig upp i fotlederna och knäna. Jag insåg snart varför. Jag stod ju på stege igår! Antagligen belastade jag knäna fel när jag stod där och balanserade.
Just nu är smärtan inte direkt bekväm. Jag har inte jätte ont, men tillräckligt för att jag ska känna av det. Förbannade fötter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar