8 mars 2013

Förkyld hund?

God morgon på er! Fredag, internationella kvinnodagen och bra väder. Bättre än så kan det knappast bli.


De senaste gångerna Emil har kommit hem från jobb har Selma blivit så otroligt glad! Det är så härligt att se henne! Hon hör när bilen kommer och rusar till fönsterna för att se vem det är som kommer. När hon inser att det är husse springer hon till dörren och lyssnar efter hans fotsteg. Desto närmare dörren han kommer desto mer viftar Selma på svansen. Hon blir så glad att hon kastar sig på Emil så fort han öppnar dörren. Hon kryper för honom, slänger sig på rygg, hoppar upp på honom och pussar honom där hon kommer åt.

När hon väl lugnat ner sig igen la hon sig som på bilden ovan. Med kroppen i mitt knä och framtassarna och huvudet i Emils. Sötnosen!


Senare på kvällen såg det ut så här. Det gäller att passa på när hunden är trött och sover. Då får vi gosa med henne så mycket vi vill! Ja, så länge hon inte tycker att vi stör henne vill säga.


Selma väckte mig vid halv sju i morse. Så det var bara att kliva upp och släppa ut henne. Jag misstänker att damen har dragit på sig en förkylning. Hon har inte velat gå lika långa promenader som hon brukar. Hon har varit trött, hon nyser och näsan rinner. Men feber verkar hon inte ha i alla fall. Nosen, öronen och tassarna känns normala. De är alltså inte varma. Eller ja, igår kväll var dem det efter att vi brottats med kloklippning, men inte så konstigt. Klart man blir varm när man försöker undkomma kloklippning på alla sätt om går. 

Igår var hon för övrigt värre än tidigare när jag skulle klippa klorna. Vi satt länge och väl i soffan. Flera gånger var jag så nära att få klippa en klo, men precis när jag måttat in tången började hon sprattla igen. Jag tycker att hon borde ge med sig när hon märker att jag inte gör det, men hon är envis som en gammal åsna. Så jag fortsätter med momentet varje dag. Dels för att alla klor inte är klippta än, men även för att visa att jag faktiskt bestämmer och att jag inte ger mig. Minst en klo per dag har jag bestämt mig för att klippa. Om det går bra tar jag fler. Tonårstrots är inte roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar