21 mars 2013

Gnäll, gnäll, gnäll!

Jaha, då blev det ändrade planer igen. Emil och Göran var visst inte så sugna på att åka iväg i det här vädret. Snöandet har lugnat ner sig med det håller fortfarande på. Själv tycker jag att det är ett jäkla tjat om snö hit och dit. Jo, jag bidrar själv till det. Undrar varför man bryr sig så mycket om vädret egentligen? Men ska jag vara ärlig är jag faktiskt riktigt trött på snö och vinter nu. Det är nästan så att jag börjar känna mig deprimerad. Hur kul är det liksom med 20-25 cm snö i mitten på mars? Här nere i Östergötland alltså. När våren dessutom visat sig flera gånger utan att kunna bryta igenom ordentligt. Nej, nu får det vara nog! Gnäll, gnäll, gnäll!

Jag har ingen aning om vad jag ska hitta på idag. Det vore skönt att använda kroppen till något. Kanske skulle gå ut och skotta lite? Låter inte som en allt för dum idé. Sen ska jag se om jag inte kan sätta mig och skriva lite. Har en text jag vill korrekturläsa och redigera. Tanken är att jag eventuellt kommer publicera den på tisdag.

Vad gör ni idag då? Är ni också trötta på snön? Håll ut! Våren är på väg. Det lovar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar