12 mars 2013

God morgon!

Jag har försökt göra och föra över en videoblogg i typ en halvtimma. Men det vill inte fungera. Så då struntar jag i det.

Selma väckte mig vid halv sex i morse. Tidigt för att vara Selma. Okej, hon är ingen sjusovare direkt, men ofta sover hon till halv åtta ungefär. Så i tre timmar har vi legat i soffan och glott på tv. Selma har tuggat på sitt ben och vi var ute en sväng för att hämta in ved. Det är kallt ute ska ni veta! -14 när vi gick upp och nu är det runt -10 grader. Men jag är hoppfull! Det känns som att våren är på g ändå. Solen skiner och himlen är blå. Underbart!

Soool!

Idag tänker jag fortsätta skriva på min novell. Korrekturläsa, lägga till, ta bort och redigera. Eller om jag börjar på en ny. Jag får se hur det känns sen helt enkelt. 
Ett par promenader med Selma lär det ju bli också. Ska se om hon går med på en längre promenad nu på förmiddagen. Hon har varit förkyld och inte velat gå några längre sträckor. Så vi har haft lite vila den senaste veckan. Det gör inte mig något i och för sig. Jag tar hellre ett par kortare promenader än ett par långa. Det sliter på kroppen att bara gå och gå hela dagarna.

Annars vet jag inte vad dagen har att erbjuda. Det är sådant som märks helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar