16 mars 2013

Håll igång!

Oj oj oj! Det har varit full rulle här sen kl. 10 idag. Emil tog ut hunden medan jag gjorde rent kattlådan. Sen började jag dammsuga. När Emil och Selma kom hem åkte vi till affären för att handla lite mat. Det behöver man tydligen göra ibland. Väl hemma igen började Emil med maten medan jag fortsatte dammsuga och städa toaletten. Jag hann även med att ge växterna lite vatten innan vi satte oss för att äta. Nu ligger Emil i sängen och vilar, jag sitter i soffan och Selma ligger här bredvid. Om ett par timmar kommer Emils mormor och hennes man på fika. Det ska bli trevligt!

Jag tycker att det är så skönt när livet liksom flyter på. När allt bara klickar och saker blir gjorda. Det är en härlig känsla! När man har någon som kan hjälpa till. Det är faktiskt rätt tråkigt att göra saker själv. Men när Emil är med går allt så mycket lättare! Vi behöver inte göra samma saker, men det är skönt att veta att han också fixar och donar med något.

Superteamet Elin och Emil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar