24 mars 2013

Hallå söndag!

Hej på er! Det blev visst inget mer skrivet igår. Så kan det bli ibland. Ni förstår, vi var iväg på äventyr!

Först åkte vi hem till Moa och Hampus för att fotografera lite. Jag sa att vi skulle åka vid 9 ungefär. Vilket i sin tur innebar att vi skulle vara framme runt halv 11. När vi kom fram såg vi inte till katterna, vilket vi annars brukar göra. Så jag tänkte att de kanske inte hade fått gå ut än. Eller så var de ute på upptäcktsfärd. När vi knackade på dörren var den låst. Vi hörde inga ljud. Så jag ringde på dörrklockan som en idiot. Rätt som det var hörde vi steg inne i lägenheten. Dörren öppnades och innanför stod Moa insvept i ett täcke. Jäkla sjusovare!
De var igång rätt snart i alla fall och vi åkte ut till stugan. Första biten in i skogen gick bra att köra. Vägen är bred och den var plogad. Men sista biten ner till stugan är oplogad. Dock var det hjulspår ner, så det gick rätt bra. Jeepen tog sig både ner och upp igen utan problem. Själv är jag glad att jag testade mig själv. Det var inte det minsta läskigt ens en gång.

När vi var färdiga åkte vi vidare hem till farmor för lite lunch. Det var så härligt att få träffa henne igen! Hon är en riktig krutgumma min farmor! Omtänksam, snäll och vill bara att vi ska ha det bra. Maten var jättegod och till efterrätt fick vi blåbärspaj. Mums! 
Efter mycket mat och prat lämnade vi farmor och åkte vidare igen.

Vi lämnade av Moa och Hampus hemma hos dem för att sedan åk till Maxi. Jag hade tänkt köpa lite nya kläder, men vi kom inte så långt. En sväng in på apoteket och en sväng på Arken Zoo. Sen kände jag mig svimfärdig. Jag hade inte lagt mig tillräckligt tidigt kvällen innan och min kropp ville helt enkelt inte mer. Så vi hoppade in i bilen igen och brummade hemåt. Då fick Emil köra.



Selma hade skött sig bra under dagen. Svärfar sa att hon inte hade varit det minsta jobbig. Vilket är skönt att höra! Hon blev så glad när vi kom hem att hon inte visste riktigt vad hon skulle göra. Sötnosen!


Efter allt hälsande blev hon törstig. När jag stod och tvättade händerna hoppade hon upp på handfatet och ville dricka. Så det var bara att låta kranen rinna. Tokfia!

Resten av kvällen spenderade jag i soffan. Emil tog en sväng till verkstan innan han kom hem igen. Vi släckte alla lysen och apparater för Earth hour och satt och mös i skenet av levande ljus. Mysigt värre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar