19 mars 2013

Hundkurs

Jag var ruskigt nervös innan jag kom iväg. Så typiskt mig! Vägen var plogad, men det hade hunnit komma en hel del snö. 50 km/h gick det att hålla i alla fall.

Först var Selma helvild! Det luktade häst överallt (vi var i Ekbeckens ridhus), det var hundar och människor hon ville hälsa på. Jag försökte med både korv, bus och en leksak. Inget fungerade. Jag fick köttbullar av instruktören och helt plötsligt fick Selma upp intresset för mig. Rätt som det var hade hon totalt fokus på mig. Kontakten var superbra och hon gjorde precis vad jag bad henne om. Ett bevis på att hon faktiskt kan. Hon är riktigt duktig! Jag är så stolt över min lilla tjej! Allt handlar om fokus och kontakt. Lyckas jag bara få hennes uppmärksamhet går det som en dans.

Nu är både jag och Selma ruskigt trötta. Hon hoppade upp i fotöljen och däckade så fort jag släppte henne. Själv sitter jag i soffan med Emil och ska snart stänga ner datorn igen. Något säger mig att det blir en tidig kväll.


Så här vill jag att det ska se ut för jämnan! Det skulle jag säkert kunna lyckas med om jag bara gav mig fan på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar