31 mars 2013

Katterna har fått en egen dörr

Idag fixade Emil kattluckan så den hamnade på plats. Nu ska katterna bara lära sig hur den fungerar. Så kan de gå ut och in som de vill under dagarna när jag jobbar.

Men se där! En gubbe i ett hål! Jo, jag hade nog kunnat fixa det där själv, fast då hade Emil fått vara med och lära mig hur sticksågen fungerar. Jag tyckte det var bättre att Emil fick ordna det där själv. Han har betydligt mer tålamod än vad jag har.

Diesel var nyfiken.

Hon travade faktiskt ut genom hålet sen. Innan luckan var på plats.
När jag stod och bakade ville hon komma in igen, så jag gick och ropade på henne. När hon kom fram stängde jag dörren och öppnade kattluckan åt henne. Hon gick in den vägen, så jag hoppas att de lär sig under morgondagen. Luckan sitter i altandörren vilket är den vägen de brukar få gå ut och in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar