17 mars 2013

Kattnatt

Jag gick och la mig utan Selma igår. Det händer bara någon gång i månaden. När Emil är hemma och jag vill gå och lägga mig låter jag ibland Selma vara kvar hos honom. Bara för att hon ska få sista pinken senare än annars. Det i sin tur brukar resultera i att katterna kommer in till mig i sängen. Vilket jag inte har något emot! Men Olja kan vara rätt jobbig när jag försöker sova. Igår kom båda katterna in och la sig på varsin sida om mig. De hade framtassarna och huvudet på min mage. Samtidigt som jag låg och klappade på dem tvättade de varandra. Riktigt mysigt! Men sen började Olja busa. Hon hoppade på Diesel och de rullade runt i sängen en stund. Sen lugnade de ner sig igen innan Olja flög på sin mor igen. Elakt, eller hur? Emil hörde att jag sa åt katterna och kom och frågade om jag ville ha hunden. Jaaa! För när Selma kommer in försvinner katterna ut. Jag hade gärna haft Diesel kvar, men hon och Selma fungerar inte till 100 % än. What to do liksom?

Jobbigt kattskrälle!

Vi fick i alla fall sovmorgon idag. Vaknade av Emils klocka vid åtta. Selma låg mellan våra ben och verkade inte så sugen på att gå upp. Jag var dock tvungen. Är man kissnödig så är man. Nu har hon legat mellan oss i soffan och sovit ett tag. Hon är på riktigt myshumör med andra ord.

Mysig hund.

Moa borde dyka upp här om en stund. Hon undrade om vi hade frukost åt henne, för då kunde hon åka tidigare. Självklart sa vi! Vad vi ska göra idag vet jag inte riktigt. Mer än det gamla vanliga vill säga. Emil kanske försvinner ner till verkstan och jag och Moa hittar säkert på något.

Frukostsugen syster.

Det kan bli en riktigt bra dag det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar