7 mars 2013

Klippa, såga, klippa och såga

Jag och Selma tog oss en kortare promenad på förmiddagen innan vi gick ner till svärföräldrarna. Där bjöds det på kaffe innan jag och svärfar begav oss ut i trädgården.


Detta är träd nummer ett. På bilden har jag varit uppe och beskurit lite. Det ser ni om ni kollar på de kortare skotten till höger i bild. Det blir ett experiment det här. Trädet ger inte mycket frukt och svärfar ville att jag skulle ta ner det rätt ordentligt. Så jag gör så och sen får vi se hur det blir. Trädet är gammalt och på flera ställen finns skador i både barken och på grenarna. 


Vi var bara ute i drygt 1,5 timma innan vi gick in för att äta lunch. Sen avslutade vi för dagen. Nu kommer det lite annat emellan, så vi får se när vi tar tag i det igen.


Selma är helslut! Hon var med ute hela tiden och skötte sig faktiskt riktigt bra. Vi satte henne i ett annat träd med en kedja. Hon kunde ju inte gärna springa runt det trädet jag klättrade i. Några gånger blev hon lite gnällig, men lugnade ner sig igen när jag eller svärfar gick och klappade lite på henne. Vi var inte många meter bort.

Nu ligger vi båda i soffan och vilar oss. Ska se om jag kan få lite gjort senare. Så huset är någorlunda rent ikväll när Emil kommer hem. Det är trots allt skönare att komma hem till ett städat hem än ett smutsigt och stökigt. Det tycker i alla fall jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar