5 mars 2013

Ljusparty

God kväll på er alla goa människor! Hur är det med er?

Nu ikväll har jag varit på ljusparty på Evas café här i Holmbo. Svärmor bjöd med mig vilket jag tyckte var väldigt gulligt! Svärfar kom hit och tog Selma. Eller ja, han la sig på soffan här istället för att gå hem med henne. Det hade fungerat bra. Det enda var att hon sprang och kollade i fönsterna när jag gick, men det burkar hon göra så fort någon går här ifrån. Oavsett om det är jag, Emil eller besökare. Det känns skönt att veta att även det fungerar bra.

Ljuspartyt var intressant och givande. Jag har varit på ett sådant förut, då var det min svågers syster som var värdinna. PartyLite heter företaget som producerar dessa produkter. De är rätt dyra, men klart värda pengarna! De är miljövänliga, flamsäkra och doftar underbart! De har ljus i olika former och dofter, oljor, sådana där block som smälter över ljus (kan inte komma på namnet nu), doftsprayer och ljushållare och lyktor. Jag köpte mig några teljus och ett pelarljus. Pelarljuset blir helt lysande när det är tänt. Det är alltså inte bara toppen som lyser, utan verkligen hela ljuset. Supermysigt!

Inte ett PartyLite ljus, men ett ljus är det allt.

Nu har jag bänkat mig i soffan. Tvn är påslagen, datorn har jag i knät, Selma ligger under soffbordet och de andra djuren är tysta och lugna. Jag har sagt god natt till Emil och fått i mig lite te. Resten av kvällen tänker jag bara vila och njuta. Nog för att klockan snart är nio, men någon timma till blir jag nog vaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar