2 mars 2013

Lördagskväll

Ja det här kvällen blev faktiskt helt okej! Jag tog på mig raggarkläderna för första gången i år. Till och med jeansjackan åkte på. Det ni! Då är det fasiken vår på riktigt!

Mötet var snabbt avklarat. Det var intressant, även om det inte sades så mycket egentligen. Vi gick igenom vad som hänt under det senaste året, ekonomi och lite annat. Det var kul att få träffa gänget igen! Det är en samling goa människor med hjärtat på rätt ställe. Sådana människor behöver man ha runt sig.
När mötet avslutades tog jag och Emil tag i kläderna. Emil beställer BCC kläder från Noshame. Det är för övrigt en ruskigt bra butik! Det är Ultima Thule som driver den. Eller ja, nu har de ju lagt ner Ultima Thule, så då borde det vara Hotrod Frankie som driver den. Skit samma! Det är killarna från de banden som har butiken i alla fall. De trycker våra kläder och Emil sköter beställningarna. 

Efter det ville Emil ta sig en öl. Han hade tidigare frågat om jag kunde köra hem så att han fick dricka. No problemas där liksom. Men jag var så jäkla trött så jag ville att han skulle köra hem mig istället. Men då var han rädd att han inte skulle orka åka tillbaka. Det hela löste sig. Han skulle få åka med ett par polare istället, så jag tog chevan och brummade hemåt. 
Mörker + trötthet + en bil jag inte kört på månader = 50 km/h i genomsnitt.
Hem kom jag i alla fall. Bilen med för den delen.

Raggarutstyrsel a la Elin:
Jeans, linne, tjocktröja, jeansjacka, gympadojor och en bandana på skallen.

När jag kom hem bytte jag om, tände i kaminen och matade Leffe. De andra djuren fick mat innan vi åkte. Sen knatade jag ner till svärisarna och hämtade Selma. Hon blev så glad över att se mig och följde mer än gärna med hem.
Selma har lagt sig till rätta bredvid mig och sover så gott så. Jag har fått i mig lite mat och satt mig bekvämt i soffan. Jag är trött i både kroppen och knoppen.

Hämta hunden outfit:
Fritidsbrallor, linne, två tröjor, reflexväst, kängor, mössa och pannlampa.

En bra kväll blev det. Men än är den inte slut. Så nu tänker jag surfa runt lite och glo på tv. Ha en ruskigt bra lördagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar