16 mars 2013

Lördagsmorgon

Den bästa förutsättningen för att en dag ska bli bra, är att få ett skönt uppvaknande. Det fick jag i morse. Selma kom upp till mig och skulle ta sig till mitt sängbord. Där låg nämligen strumpor och toffsar. Något som Selma inte kan motstå. Istället fångade jag in henne och hon la sig utmed mig. Vi låg och gosade en stund innan hon tyckte att vi skulle gå upp. Då vände jag mig mot Emil istället och gosade med honom. Tills Selma sa åt mig att hon faktiskt behövde gå ut.
Jag önskar att varje morgon kunde börja så. Fast det är klart, då kanske jag inte skulle njuta av dem lika mycket.

Idag skulle vi eventuellt ha fått besök av lillasyster, hennes svägerska och min mamma. Men det blev inte så. Istället kanske Emils mormor med man kommer hit. De har inte varit här sen vi fick ordning på allt. Hittills har vi varit borta när de har velat komma, eller så har det inte passat av andra orsaker. Det blir så ibland, fast det är rätt tråkigt när det krockar.

Det skönaste med den här helgen är nog ändå att vi inte måste skynda. Vi måste inte städa, tvätta och göra saker under tvång. Det blir annars så när Emil kommer hem. Det är alltid något som ska fixas, lagas, hämtas eller göras. Nu är han ledig kommande vecka, så han kan bara slappa och ta det lugnt. Skönt! Sen att jag har tvättat två dagar i rad är ju en annan femma. Det ska ju göras i vilket fall som helst menar jag.

Ha nu en ruskigt härlig helg! Och glöm inte bort att njuta! Njut av vädret, av varandra, av enkelheten i att inte göra någonting.

Den här gosproppen ska nog få sig lite manikyr. Och en jäkla massa gos så klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar