10 mars 2013

Mattehund

Ja men se där. Denna dag rullade på den med. Lite för snabbt kanske, men det är inget en kan göra något åt. Vi lyckades i alla fall få det viktigaste gjort idag. Det där med att sortera papper får vänta.

Under tiden jag och Emil körde ved och pratade altan med Rickard, hade svärfar Selma. Hon var gnällig redan när han skulle ta med henne ner i källaren för att vila middag. Hon var inte alls med på noterna idag. När Emil kom hem med henne igen berättade han att Selma inte hade varit rolig att ha idag. Enligt svärfar då. Han påstod att jag måste följa med ut på jakt sen. Så hundrackan inte springer hem igen! Haha! Det tyckte jag var lite komiskt. Men faktum är att Selma är en riktig mattehund. Vilket inte är så konstigt kanske. Det är trots allt jag som spenderat mest tid med henne, av naturliga skäl. Emil har ju jobbat medan jag varit hemma sen oktober. Ja, i stort sett i alla fall. Så vi får väl se hur det går med tösen under nästa jaktsäsong.


Selma är en mattehund! Men husse är inte så dum han heller!

Nu blir det soffmys för hela slanten! Bra program på tvn och underbart sällskap i soffan! Det kan inte bli bättre än så här!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar