27 mars 2013

Mitt i veckan tankar

Välkommen onsdag. Vaknade utvilad vid sju i morse. Selma låg i fotändan av sängen, men när hon såg att jag hade vaknat kom hon upp till mig istället. Så slängde hon sig på rygg och ville gosa. Älskade lilla mysproppen!

Jag har funderat på lite saker som jag borde göra till imorgon kväll. Dels så kommer Emil hem. Yey! Längtar ihjäl mig efter honom! Men så kommer Moa och Hampus också. De ska sova här för att sedan åka med oss till Elmia på fredag. Så jag skulle behöva få en del saker gjorda.

- Dammsuga
- Köpa hem mat
- Diska och städa undan i köket
- Köra en tvättmaskin eller två
- Lägga nya filtar i soffan
- Bädda rent sängen
- Göra tändstickor till kaminen (jag får inte fart i fanskapet!)

Ja, vissa saker är väl mer eller mindre viktiga. Sen finns det en lista till på sådant jag behöver göra under helgen inför kommande arbetsvecka.

- Klippa klorna på Selma
- Städa hos djuren
- Plocka in alla arbetskläder och packa ner det jag ska ha i en väska
- Fundera ut vad jag ska äta till frukost på jobbet (jävla kropp att vara jobbig)
- Laga mat! Måste ha matlådor till både mig och Emil för fyra dagar. Räknar inte med att jag orkar ställa mig och laga mat i veckan nämligen.
- Träna med Selma

Ja och sen är det säkert en del saker till. Det gäller alltså att jag prioriterar och är effektiv. Därför tänker jag först städa kattoan och dammsuga. Efter promenaden med Selma åker jag eventuellt ner och handlar. Så jag har det avklarat till imorgon. Det blir lunch hos Biggan och Göran idag med, för jag ska fortsätta med äppelträdet. Hoppas att jag blir färdig med det idag, men det borde inte vara ett problem. Gjorde ungefär hälften igår.


Den här lilla damen är för övrigt väldigt runt om magen nu! Jag upptäckte det i måndags. Jag kollar alltid över katterna minst två gånger om dagen. Varje morgon och varje kväll. Då gosar jag med dem och kollar så att de verkar må bra och är friska. Olja har varit liiite rund om magen, men inget jag direkt sett med blotta ögat. Men i måndags, då jäklar fick jag syn på en tjock liten kisse! Så bäbisar finns det i magen på henne i alla fall. Nu hoppas jag bara att allt ska gå bra när det är dags för henne att föda och att kattungarna klarar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar