7 mars 2013

Musik

Ärligt talat nu. Finns det någon i världen som inte gillar musik på ett eller annat sätt? Jag tror knappast det, men säker kan en aldrig vara.

För mig är musik oerhört viktigt! Det går i perioder dock. Ofta beror det på vad jag styr med. I bilen går stereon jämnt! Antingen är det P3 eller en skiva som sitter i. Är det en cd är det ofta rockabilly som spelas, men tanken är att jag ska lägga in fler skivor i bilen så jag har lite olika att välja mellan. Jag väljer nämligen musik efter vilket humör jag är på.

När jag är glad, lycklig eller vill bli det, är det rockabilly, drängarna eller annan glad musik som gäller. Allt som är fartfyllt med en glad energi fungerar i det läget.

När jag är arg eller ledsen är det en helt annan femma. Då är det enbart hårdrock eller hårdare psychobilly som gäller. Den typen av musik gör mig på något vis väldigt lugn inombords.

Tro nu inte att jag enbart lyssnar på några olika musikstilar. Jag gillar de flesta! Ibland vill jag höra typiska 90-tals låtar som påminner mig om min barndom eller tonårstid, ibland vill jag höra riktiga fjortislåtar om volvo och epatraktorer. Ni fattar va? Ibland är jag helt enkelt sugen på olika typer av musik. Det tror jag stämmer bra in på de flesta av oss.

Här nedan har ni God, Gasoline and Me med Hotrod Frankie. Lyssna och njut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar