24 mars 2013

Mysdag

Jag trodde faktiskt att den här dagen skulle bli ett rent helvete. Med tanke på hur jag mådde under förmiddagen och alla "måsten" jag var tvungen att göra. Men vet ni? Jag hetsade upp mig helt i onödan! Städningen var avklarad på 1,5 timme. Då hann jag med att göra rent katternas toa, städa lite hos Leffe och göra rent fåglarnas bur helt och hållet. Dessutom fick de ny inredning (läs kvistar). Jag hann med att dammsuga av golven och plocka undan lite.

Vi fick god mat hos Emils föräldrar och efter det tog jag med mig Selma hem för att vila. Både jag och hon var trötta! Under tiden höll Emil på med altanen innan han också kom in för att vila sig. Straxt efter två åkte vi ner till bilverkstan med chevan. Bromsarna är dåliga på den, så han behöver få sig en genomgång. Ja, det är en han. Alla våra bilar förutom en är killar. Det är bara Impalan som är tjej. Men det kan vi gå in på mer i ett annat inlägg.


När vi kom hem igen var det bara att ställa bilen och knata ner till svärisarna. De bjöd nämligen på våfflor. Vem tackar nej till det liksom? Ja, någon finns det säkert, men jag är inte en av dem!


Selma har varit riktigt mattekär idag. Hon ska ligga nära och gosa. Till och med i svärföräldrarnas kök. Okej, hon satt på golvet först innan jag la henne i mitt knä. Men det blev liksom mysigare så. Titta på Selmas blick. Det är en typisk "ursäkta-men-vad-gör-du-blick".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar