5 mars 2013

Mysig skogspromenad

Så jäkla bra jag mår idag! Blev helt lycklig av att gå i skogen idag. Det var varmt ute och solen tittade försiktigt fram mellan molnen. Fåglarna kvittrade och Selma var lugn och fin. Allt var så härligt och underbart! Jag fick en känsla av ren lycka. En sån där lycka som verkligen betyder något. En glädje jag inte kan beskriva med ord hur den känns.



Selma? Selma? Hallå!?
Nej men titta inte på mig då hundskrälle!


Sitt! Bra!
Selma? Hallå? Men det var väl själva fan!


Sa du något?


Åååh! Matte, det här är tråkigt!


Och sen tröttnade Selma helt på att posa. Är man i skogen finns det ju så mycket annat att göra än att sitta still!


Nu lyser solen ännu starkare. Fast jag tänker inte ge mig ut för det. Ska snart stoppa i mig lite lunch och se om Selma vill äta något. Hon är så tråkig med maten nu för tiden. Äter det gör hon, men inte när jag tycker att hon ska göra det. Dessutom äter hon bara hälften av vad hon borde. Men men. Hon är fin i hullet och har energi så det räcker och blir över. Torrfodret står framme från förmiddagen till kvällen. Så att hon ska kunna äta när hon blir hungrig. Jag antar att hon tycker att det räcker med att äta en gång om dagen. Så hon får väl göra det då. Kanske ska prova att ge henne en full portion istället för en halv. För att se om hon äter mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar