16 mars 2013

Myslördag

Ja det här är faktiskt en riktigt mysig lördag. Först städning, handling och intag av god mat. Därefter lite slappande i soffan med vovven. Emils mormor och hennes man kom hit runt tre och åkte straxt efter fyra. Det blev mycket prat och det var kul att de kunde komma idag. Så de fick se hur vi bor.

Jag, Emil och Selma knatade ner till verkstan. Jag ville kolla in Vallen och se hur långt Emil har kommit med den. Det tar sig vill jag lova! Svärmor var klar med min jacka, så fick med mig den hem. Det var nämligen så att vindskyddet (heter det så) hade släppt på ena sidan. Innan jag hann laga det gick det upp ännu mer. Så svärmor sydde fast det igen. Tur att jag har henne!

Den här jackan är det jag pratar om.
Så nu kan jag springa runt i min rosa, fina jacka igen! Har gått runt i en svart och grå arbetsjacka ett par dagar nu. Med den jackan, och byxorna jag har på bilden ovan, känner jag mig lika färggrann som en granitsten ungefär. Inte så jäkla grann med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar