21 mars 2013

Nu räcker det!

40 minuter tog det för mig att skotta runt huset, till komposten och baracken och mellan bilarna. Då hade Emil sopat av altanen och bilarna. Jag var inte så noggrann som jag varit tidigare i vinter, då jag inte räknar med att det ska komma mer snö.

Alla är vi ju olika. Vi har olika personligheter, utseenden, egenskaper, intressen och så vidare. Det kan vi väl vara överens om va? Bra!
Jag själv är en riktig vädermänniska. Jag är beroende av dagsljuset för att fungera. Hellre tidiga mornar och kvällar än sena sådana. Just för att få ut så mycket av dagsljuset som möjligt. Jag gillar alla årstider. Mer eller mindre. Men det är liksom charmen med att bo i den här delen av världen. Vi har fyra varierande årstider. Vilket gör att man liksom får längta till nästa. Jag skulle inte vilja ha sommar året om. Eller vinter heller för den delen.
Jag är frusen av mig, men gillar inte när det är för varmt heller. Lagom är bäst! Jag är trots allt svensk. Vilken klyscha egentligen! Men det stämmer rätt bra på mig. Sen vad just lagom är för en person kan vara något helt annat för en annan.

Så ja, jag är ruskigt trött på vintern nu! Jag vill inte ha mer snö, minusgrader, stora moln eller iskall vind. Det får vara nog nu! Mars ska vara årets första vårmånad. Om vädret ändå kunde förstå det och gå efter de riktlinjerna vi människor har. Men nej, det fungerar inte så. Vi får helt enkelt anpassa oss efter vädret.
Jag vill kunna gå ut i bara tjocktröja, byxor och gympaskor. Slippa allt vad heter underställ, termokläder, kängor mössa och vantar. För ärligt talat är jag äckligt less på allt sånt!

Vintergäcken gömmer sig åter igen under snön. Kallade dem olyckligtvis för krokus sist jag visade denna bild. Vilket alltså var fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar