19 mars 2013

Nu ryker altanen

Ja Emil och hans far skulle börja riva altanen idag. Men vi kom fram till att det nog inte var en sån bra idé med tanke på vädret. Emil trotsar dock snön och blåsten och håller i nuläget på att riva långsidan av altanen. Den delen vi inte ska bygga om. Motorsågen går för fullt och jag hör hur han staplar virket i skottkärran. Vi är ju inte dumma förstår ni! Det virket vi kan elda (det vill säga det som enbart är målat och inte tryckimpregnerat) använder vi så klart till det.

Den delen av altanen som följer husets långsida ska rivas. Den kommer vi inte återuppbygga.

Delen till höger, på husets kortsida, ska också rivas. Men den delen ska vi bygga upp igen. Med rätt mått och på rätt sätt från början. Tur att det finns firmor som gör sådant!

Själv vill jag inte vara ute i det här vädret! Det både snöar och blåser. Mina stackars öron mår inte bra av för mycket blåst. Trots att jag tog på mig både mössa och halsduk över öronen fick jag ändå ont i dem. Stackars mina små öron!

Ikväll är det hundkurs för hela slanten. Vi ska vara i Ekbeckens ridhus. Hade inte det varit ledigt hade det nog inte blivit någon kurs idag. Tror inte någon av deltagarna eller instruktören känner för att vara ute en timma och träna i det här vädret. På kvällen dessutom. Nej tack!
Jag kan inte påstå att jag är direkt taggad till att träna, men det brukar lösa sig när jag väl kommer fram och vi sätter igång. Det ska bli skönt att få lite mer tips och råd på hur man tränar och löser vissa situationer. Selma gillar att träna! Hon tycker det är jätteroligt. Fast de andra hundarna brukar ofta vara mer intressanta än vad jag är. Så när hon väl håller fokus på mig blir jag så glad att jag vill skrika rakt ut. Men det gör jag ju inte. Vill inte skrämma livet ur henne!

Träningssugen myshund?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar