11 mars 2013

Ny vecka, nya tag

Ja nu är det dags att jag skärper till mig lite. Jag måste se till att börja skriva igen! Har varken skrivit eller läst en bok på evigheter känns det som. Det är inte okej!

Så här bör det se ut igen! Varje dag!


För övrigt har jag en väldigt söt hund! Men det har ni kanske redan förstått. Då har ni säkert snappat upp att hon kan vara jävligt jobbig också. För så är det med djur. Vi gick och la oss straxt efter nio igår. Emil la sig redan vid åtta, men jag var inte trött då. Det var visst inte han heller för han låg vaken när vi kom in. Men bra att han försökte somna tidigt i alla fall. Han åkte nämligen till Stockholm vid tre i morse. Efter att han hade sagt hej då och åkt iväg började Selma skälla som en tok. Jag tog upp henne i sängen och la mig ner med henne. För att hon skulle lugna ner sig igen. Men hon var inte riktigt med på det. Istället ställde hon sig i dörröppningen och gnällde. Så det var bara för mig att kliva upp och släppa ut henne. Sen blev det sängen igen. Hon brukar kunna sova hela nätterna utan att behöva gå ut. Men två gånger i rad har hon blivit utsläppt efter att Emil har åkt. Sen vet jag inte riktigt om det är för att hon verkligen behöver gå ut eller för att hon blir lite orolig när Emil åker. Eller om det är en blandning.

Söthunden!

Vädret är betydligt trevligare idag i alla fall än vad det varit de senaste dagarna. Det är varmare och solen skiner :) Så idag kanske jag skulle ta mig ner och fortsätta med äppelträden. Så de blir klara någon gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar