25 mars 2013

Ny vecka, nya tag

Oj vad jag har sovit i natt! Jag kom i säng straxt efter nio igår kväll och gick upp halv åtta i morse. Så jag har nog fått ungefär 9,5-10 timmars sömn. Inte dåligt!

Emil åkte till Stockholm vid halv fyra i morse. Jag förstår inte hur han orkar! Själv skulle jag aldrig palla! Åka tidigt på måndag morgon och sedan jobba långa dagar. Nej, jag skulle inte klara av det.
Det känns lite tomt utan honom. Han har varit hemma så länge att jag vant mig vid det. Då brukar det bli extra jobbigt när han väl åker hemifrån igen. Men det lugnar snart ner sig och så kommer allt kännas som vanligt igen. Det här är ju dock min sista arbetslösa vecka. Sen borde dagarna och veckorna gå ännu fortare än vad de gör nu. Med tanke på att jag ska jobba om dagarna. Gud så skönt!



Selma ligger och åmar sig i soffan med sin råtta. Tokfia! Nyss gjorde hon en "volt" i mitt knä. Hon brukar slänga sig på rygg i soffan och gno sig mot den. Antingen när hon ska tvätta sig eller när hon är lite busig. Nu gjorde hon alltså samma sak fast i mitt knä. Hon är så söt den där lilla saken!
Ikväll är det hundkurs igen. Göran ska följa med och kolla vad vi sysslar med. Det tycker jag ska bli kul! Så får han se med egna ögon vad vi gör och inte bara lyssna på när jag återberättar det för honom.



Nu på förmiddagen ska jag ner till Göran och Biggan för att fortsätta med äppelträden. Det är två kvar som behöver få sig en ordentlig trimning. Efter det tänker jag vila och samla kraft inför kvällen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar