28 mars 2013

Och nu väntar vi...

Jag väntar i alla fall. Djuren vet jag inte om de förstår att husse kommer hem idag. Selma brukar i och för sig bli lite mer uppmärksam framåt torsdagkvällarna, så nog känner hon på sig att det är något på gång. Dessutom kommer Moa och Hampus ikväll. Fast de skulle inte vara här förrän runt halv åtta.

Jag har förberett maten vi ska äta så det bara är att slänga in köttet i ugnen och koka potatisen. Bra med framförhållning! Fast köttet kanske jag bör ta ur marinaden snart... Åh! Matlagning är verkligen komplicerat ibland! Det får blir som det blir.

Efter en dusch tänker jag nu slänga mig på soffan och koppla av. Hoppas bara att Selma är på samma nivå som jag. Hon har sovit ruskigt mycket idag nämligen. Så det är inte säkert att hon vill sova just nu. Det är sådant som märks.

Sov Selma, sov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar