31 mars 2013

Påskdagen

Hej på er! Hur har ni det i solen? Här lyser solen starkt och värmer rätt bra. Fast det är fortfarande kallt ute. Vi åkte ner till affären och handlade lite inför veckan som kommer. Jag är rätt trött idag med, fast inte lika mycket som igår. Tur det! Emil är nere och hämtar fyrhjulingen och vagnen. Han ska såga lite mer i altan. Det  går smidigare att frakta veden med fyrhjulingen sen än att behöva springa fram och tillbaka med en skottkärra. Emils föräldrar ska nämligen också ha av altanveden. Vedkris som sagt var...

Jag tog in mina arbetskläder och har packat ner allt i en väska. Skor med för den delen. Så behöver jag inte tänka mer på det. Kvar att göra är att fixa lite fler matlådor. Sen är jag färdig. 
Vi ska se om vi kan få dit kattluckan idag med. Så att katterna har två dagar på sig att lära sig hur den fungerar. Annars får de vara inne hela dagarna när jag är och jobbar. Det tror jag inte att damerna accepterar.


Emil fick två katter på sig igår.
Diesel <3
Olja <3
Olja tycker om att slicka Emil i armhålan. Sist hon gjorde det provade hon att bita också. Det uppskattade inte Emil!
På kvällen var det min tur.
Olja gillar mina fötter!
Diesel ligger hellre och myser på magen.

I morse blev jag dessutom väckt av en trampande Diesel. Emil hade satt för grinden för att de inte skulle komma in och störa mig. Men det hindrade inte denna tös från att sno åt sig lite gos. Inte för att jag hade något emot det.

Emil kom hem igen nu. Fyrhjulingen var tydligen inte på hans sida. Så nu vilar vi lite innan det är dags för påsklunch hos Göran och Biggan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar