17 mars 2013

Selmas nya favorit


Benen tillhör varken mig eller Emil. De tillhör min kära syster Moa. Idag är Moa Selmas favorit förstår ni. Jag och Emil är inte alls lika populära idag. Hon ska sitta hos Moa, ligga hos henne, gosa med henne och göra tricks med henne. Jag tycker bara det är skönt att hon tyr sig till andra. Speciellt då jag fått lära mig att både tysk jaktterrier och drever kan vara riktiga enmanshundar och vara väldigt självständiga. De raserna utgör 75% av Selmas arv.


Så här såg det ut igår förresten. Vi möblerade om lite och Selma tyckte att fotöljen passade alldeles utmärkt i hallen. Hon låg där i drygt en halvtimma och sov innan hon förflyttade sig till soffan igen.


Vi fick påskliljor av Emils mormor och hennes man igår. Alldeles utmärkt då jag funderat på att köpa några själv. När de gjort sitt i köket får de åka ner i backen utomhus istället. Så får de blomma i flera år till! Ölburken bara råkade hamna på bild. Eller så var det så att Emil jävlades med mig. Tro vad ni vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar