13 mars 2013

Snö!

Vintern verkar inte vilja släppa sitt tag om oss än. Den håller fast oss så hårt den bara kan! Men den måste inse att det är dags att släppa taget nu. Vinterns tid är förbi och det är dags att lämna över till våren. Vi ses ju om ett tag igen vintern. Let it go!

Selma och jag har inte tagit oss ut än. Eller jo, hon har varit ute och morgonkissat så klart. Vi sitter i soffan och jag har gjort mig klar för att gå ut. Jag tänker dock suga på den karamellen ett tag till. Är inte jättesugen på att ge mig ut i det här vädret. Men måste man så måste man. Och det måste jag ju.

Selma bjöd på pussar för en liten stund sen. Lyckades fånga det på bild med webbkameran. Inte så där jättebra kvalitet kanske. Men ni ser ju åtminstone vad vi styr med.

Jag fick sova en timma längre på morgonen idag. Skönt! Vi gick och la oss vid nio igår kväll. Så jag trodde att hon skulle väcka mig tidigt. Istället väckte hon mig kl 23 för att tala om att hon behövde gå ut. Snacka om att jag var svår att få ur sängen! Men hon gav sig inte.

Idag ska jag försöka få alla klor klippta på damen. Jag ska göra så gott jag bara kan! Men jag vet att det inte kommer fungera så bra om jag blir allt för frustrerad. Så jag ska ta lite i taget. Först kanske lägga henne i knät som jag brukar göra. Sen får hon ligga där en stund medan jag klappar på henne och tar i hennes tassar. Sen får hon gå ifrån en stund och sen kör vi igen. Så tar vi det steg för steg och utökar lite för varje gång. Tar fram klotången, håller den i handen, håller den vid tassen och så vidare. Så håll tummarna för att Selma är samarbetsvillig  idag!

Det är den 13 mars idag. Det innebär att jag och Emil har varit tillsammans i 11 månader, förlovade i 5 månader och att Selma blir 8 månader idag. Siffran 13 har alltid varit en favorit. Det senaste året har dessutom en massa bra saker hänt på just den 13:e i månaden. I like it!

13 oktober 2012
Vår förlovning, vi hade varit tillsammans i 6 månader och Selma blev 3 månader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar