18 mars 2013

Sommarkänslor

Jag fick sådana sommarkänslor idag. Trots att det faktiskt kom lite snö i morse. Men det kan jag inte bry mig mindre om. Jag vet att våren är på väg och snart, snart kan vi ut och åka Impala igen. Låten nedan lyssnar jag på nu och den förknippar jag starkt med Impalan. Jag och Emil lyssnade om och om igen på den skivan nämligen. The Flattrakkers, solsken, nervevade rutor och underbara människor. Åh så underbart!



Jag tog mig till banken i förmiddags och satt och lyssnade på Eva Eastwood i bilen. En annan klar favorit! Hennes musik är så skön att lyssna på. Än så länge föredrar jag hennes svenska låtar. De är så glädjefyllda! Även de sorgliga innehåller ändå någon typ av glädje. Det tycker jag att det känns som i alla fall. I vilket fall som helst fick jag lösa in checken idag. Skulle göra det i fredags, men jag behövde bouppteckningen med mig. Vilket jag självklart inte hade. Nu är det avklarat och jag hoppas att hela svängen med pappas bortgång snart är färdig. Väntar bara på att deklarationen ska komma och sen tror jag att det är klart. Jag hoppas verkligen det!
Jag vill ut och åka mer bil! Älskar verkligen att sitta bakom ratten och bara köra. Målet är inte alltid så viktigt. Det är skönt att bara få köra. Jag gillar att sitta bredvid också. Speciellt om det är Impalan vi åker. Jag känner mig inte helt avslappnad i den bilen än. Men jag har bara kört den två gånger (tror jag) så det är kanske inte så konstigt.



Den här låten har suttit fast i huvudet på mig hela förmiddagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar