10 mars 2013

Söndagsgöra

Ja idag blir det ingen vilodag. Nej förstår ni, det finns nämligen saker jag borde gjort i veckan som inte har blivit gjorda. Då får jag göra dem idag istället medan Emil är hemma. Allt för att underlätta för kommande vecka. Det ska dammsugas, katternas toa ska städas, Leffes och fåglarnas bur måste göras rena. Jag borde plocka undan lite överallt, få lite ordning på alla papper som ligger huller om buller. Typ räkningar, saker som hör till pappa, kvitton och garantier och lite annat smått och gott. Jo, så måste vi försöka klippa klorna på Selma också. Missat det två dagar i rad. Inte bra! Sen får vi väl se hur långt vi kommer. Först ska vi masa oss upp ur soffan.
Dessutom kommer Rickard från RJ's Allservice hit idag. Han ska kolla på vår altan. Vi har nämligen planer på att riva den och bygga en ny istället. Det behövs!

Selma är nämligen väldigt mysig och närhetssökande just nu. Hon ligger längs med Emil på divanen i soffan och tuggar på sin nylonring. Lite rätt att hon snart sätter tänderna i mig eller i datorn, men det är nog ingen större fara. Hon var lika närhetstörstande i natt. Jag däckade i soffan igår kväll igen. Snacka om att vara trött! När vi väl kom in i sovrummet gosade Selma ner sig på min sida. Så när jag skulle krypa ner fick jag försöka flytta på henne. Det var inte det lättaste kan jag lova! Hon flyttade lite på sig innan hon tröck ner nosen i täcket igen. Jag hade då bara kommit halvvägs ner. Emil tog henne till sig och låg och mös en stund innan han flyttade henne till sin säng. Men Selma ville inte alls ligga där. Istället hoppade hon upp bakom mig och la sig tätt intill mina ben. När jag sen skulle flytta mig till ryggläge kom jag halvvägs ungefär. Sen hade jag en hund längs med rumpan och benen. Hon låg så nära och tröck så hårt att jag inte ville flytta på mig. Det gjorde jag dock efter en stund.
Jag njuter så fort Selma kommer så nära. Hon har nämligen blivit väldigt självständig och tycker inte att hon behöver komma och mysa så ofta längre. Annat var det när hon var liten. Då skulle hon ligga nära hela tiden! Nu lägger hon sig ofta en bit ifrån. Eller så lägger hon sig först väldigt nära, för att sedan flytta på sig när det blir för varmt.

Selma och jag ligger i soffan och myser. På bilden är hon ungefär 10-11 veckor gammal. Vi höll på att flytta in i huset och jag fick ta hand om Selma en stund. Annars hjälpte svärfar oss med henne så att vi kunde få ordning på allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar