24 mars 2013

Städat och klart

Ja vad fasen, vi behövde ju städa idag. Ni förstår, när man har fyra pälsbeklädda och två dunklädda djur, då blir det rätt fort stökigt. Om man dessutom lägger till en sprättande kanin, en hund med dåligt bordsskick och två fåglar som inte kan bajsa enbart i buren, då blir det ännu stökigare. Två människor och tre djur som drar in snö, slask och grus. En person (läs Elin) som inte kan laga mat utan att stöka ner hela köket. En kamin som inte förstår att askan ska hållas i den, inte på golvet. Ja men ni fattar va?

Jag har aldrig varit direkt pedant av mig. Men jag gillar när det är ordning och reda. Bra kombination va? Emil vill att saker ska ligga på sin plats, man ska hålla ordning och plocka undan efter sig. Inte så krångligt va? Det tycker inte jag heller, men ändå har jag en tendens att bara låta saker stå istället för att plocka bort dem. Jag jobbar på det!

Så kom jag på idag att vi nog bör försöka ta en dag i veckan till att städa. Det gör vi redan nu, men det blir ofta på söndagen. Vilket inte är jätteroligt kanske. Med tanke på att jag börjar jobba om drygt en vecka kan vi behöva få in lite rutin på det hela. Kanske skulle vi städa på torsdag kväll? Efter att Emil kommit hem. Så slipper vi tänka på det under helgen. Om vi nu orkar vill säga. Annars kanske det blir fredag eftermiddag, när han har fått vila upp sig lite och jag kommer hem från jobbet. Vi får helt enkelt känna oss fram och se vad som passar bäst.

För övrigt är jag rätt förstörd i kroppen. Huvudet vill, men kroppen säger STOPP! Jag lovar här med mig själv att jag ska gå och lägga mig tidigt varje kväll. Senast klockan 22, men gärna vid 21. Att jag ska kliva upp senast kl 8, men gärna kl 7. Allt för att få sova tillräckligt länge och för att få mer energi i kroppen. Dessutom är det bra att börja lägga sig i tid redan nu, med tanke på att jag sen kommer behöva gå upp senast 4.30 på morgnarna fram över.

Nu ska vi knata ner till svärföräldrarna och äta lunch. Sen tänker jag vila en lång stund!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar