18 mars 2013

Tredje gången gillt!


Emil fick ny tid för besiktning av skodan idag. Så han drog iväg straxt före halv nio. Tredje gången gillt säger de väl? Förbannade bilskrälle till att bråka!

Jag fick för övrigt en fundering idag. Det är ju så att jag har min lilla jeep och min lilla golf. Golfen startar inte utan står här ute på tomten som ett fån. Stackars lilla Bosse BusBil! Det som är bra med golfen är ju då att den drar mycket mindre än vad jeepen gör. Jeepen är rätt dyr i drift kan jag lova. Samtidigt tycker jag väldigt mycket om den bilen. Även om den är lite läskig att köra ibland. Men så har jag funderat. Jag kanske borde skaffa mig en annan bil och göra mig av med både jeepen och golfen. För att få en lite fräschare och billigare bil. Eller så kanske jag skulle få ordning på golfen och göra mig av med jeepen. Eller så behåller jag båda och kostar på dem lite saker som de behöver. Eller så gör jag mig av med golfen och behåller jeepen. Valmöjligheterna är många, frågan är bara hur jag ska göra. Får nog ta mig ett snack med karln när han kommer hem. Han har för övrigt erbjudit mig att använda skodan när jag börjar jobba. Eftersom den drar mindre soppa och är fullt fungerande. Ja, förutom halvlysena som har krånglat. Därav ombesiktningarna. Men jag vill inte köra skodan, den är inget vidare bekväm faktiskt.
Men om jag nu skulle skaffa mig en ny bil, vad ska jag då ha för någon? Vilka behov ska bilen uppfylla och vilka krav har jag på den? Så många frågor, så få svar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar