3 mars 2013

Vårtecken!

En sån underbar dag jag har haft! Solen har lyst hela dagen och än håller den sig kvar. Himlen är blå och inte ett moln har jag sett till.

Vid tio fick jag med mig både hunden och karln ut på en promenad. Det blev en sån där "lunk promenad" då vi bara strosade fram längs vägen. Selma nosade lite här och lite där. Ett par pinnar och några kottar plockade hon med sig längs vägen. Till och med en stor gren från en tall släpade hon på ett tag.

Hela dagen har blivit förskjuten på grund av min sovmorgon. Promenaden drog ut på tiden och vi var inte hemma förrän straxt före tolv. Då hade vi dessutom tittat över vår tomt och planerat vilka förändringar som ska göras. Emil vill ta hem en isolerad container att använda som redskapsskjul. Han tänkte också att vi kunde ha hönsen och kaninen där under vintern. Så de får det varmt och skönt. Altanden ska rivas och vi ska bygga nytt. Det ska isoleras under huset och vi ska bygga för de öppningar som finns. Jag slängde till med att vi kanske skulle satsa på stort och måla huset utvändigt också. När vi ändå håller på liksom.


Efter en sen lunch hoppade vi in i varsin bil och for ner till verkstan. Emils skoda gick inte igenom besiktningen nämligen. Så den behöver få lite makeover så vi kan ombesikta den.


Så här kan man se ut när man kör jeep. Eller ja, jag kör inte på bilden. Jag satt och väntade på att Emil skulle komma tillbaka. Hans föräldrar hade besiktningspapperna på skodan nämligen.


Så här fin är vägen nu. Solen gör mycket med snön kan jag lova! Den inte bara smälter, vattnet rinner undan också. Underbart!

Jag och Selma tog en promenad på eftermiddagen med. Under de fem timmarna som gått sen förra gången, hade snön smält betydligt mer. På flera ställen hörde jag hur ihåligt det var under snön. Antagligen är det vatten som rinner under. Fåglarna kvittrar, solen värmer, snön smälter och jag behöver inte längre ha långkalsonger på mig. Vårtecken mina vänner! Vårtecken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar