1 april 2013

Energikrävande

Idag har jag faktiskt varken haft tid eller ork till att uppdatera oftare. Tråkigt men sant. Jag har städat och lagat mat. Emil har sågat i altan för fulla muggar. Dessutom hämtade vi hem chevan som stått på verkstad. Jag har gått igenom allt jag behöver ha med mig till jobbet imorgon och jag tror att jag fått med mig allt. I alla fall det viktigaste. Imorgon är det bara maten som ska packas ner, sen kan jag rulla mot Norrköping.

Jag är så trött i både kroppen och huvudet så jag vet snart inte om jag orkar hålla mig vaken längre. Hur i hela världen ska det här gå? Selma ligger bredvid och snarkar. Det gör mig inte piggare direkt. Till råga på allt tror jag att den där jäkla förkylningen är på väg att bryta ut. Yey!

Ja jag vet, jag är rätt gnällig. Men om ni mådde som jag gör, skulle ni förstå hur jobbigt och frustrerande det är. Jag vill verkligen inte må så här. Det tror jag inte att någon vill. Det är så energikrävande så det sjunger om det! Därför försöker jag hela tiden hitta på nya saker som gör mig piggare. Mat jag kan äta som ger mig mycket energi. Jag försöker verkligen.

Nu satsar jag allt på jobbet! Jag vet att jag kommer få mer energi av att arbeta. Jag kommer bli gladare och orka mer. Därför går jobbet före allt annat nu.

Så håll tummarna för att det går bra imorgon. Jag behöver alla lyckosparkar jag kan få!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar